Tuesday, April 12, 2011

Assalamualaikum... semoga hari ni semua ceria dan bahagia selalu... ada apa dengan tajuk tu !!! Saya nak inform saya bangga dapat menyusukan anak anak saya. Bagi saya menyusukan bayi ini sangat universal maksudnya.. menyusukan bayi bukan merujuk kepada ibu yang menyusukan secara eksklusif ( sepenuhnya ), part time ( breastfeed + susu formula ) atau apa saja la term yang digunakan.

Dan seharusnya kita tidak merasa rendah diri jika kita hanya dapat menyusukan bayi pada waktu malam sahaja ( atas apa saja alasan, kat opis tak sempat pump..kekangan kerja etc ), saya percaya nunnnn jauh di sudut hati kita sebagai ibu, kita sentiasa berharap dapat menyusukan bayi kita secara eksklusif kan.

Tengah meeting pun saya menyusukan Rayyan
 Walau setitik pun yang dapat bayi/anak kita nikmati susu ibu.. seharusnya kita rasa bersyukur..sekurang kurangnya anak anak kita dapat merasa sedikit rezeki kurniaan tuhan ini. Dapat juga dia merasa ketenangan dan ikatan/bonding yang terbentuk ketika proses penyusuan ini.

Ingat!!!!!!! anda harus bangga......walau apa pun orang kategorikan anda ( eksklusif/tak eksklusif )..jangan biarkan kata kata orang melemahkan semangat anda. BREASTFEEDING ROCKS!!!!!

Rayyan kekenyangan lepas minum susu..orang bising dalam meeting pun..dia ADA KESAH?..layan ZZZZZ

TILL THEN....HAPPY BREASTFEEDING

Tagged:

3 comments: